kawan kawan

Thursday, September 23, 2010

CHINTA by Norhayati Berahim - sinopsis chapter 31-40

Kisah bersambung dgn saiful yg sudah bosan dgn kerjanya sebagai juruaudit..nak dijadikan cerita, saiful telah berkenalan dgn seorg gadis lembaga pengarah remptnye kbtulan sdg mmbuat audit,Akma, hubngn siaful dan akma semakin hari semakin rapat dan perasaan bersalahnya mula timbul terhadap Chinta.

cerita seterusnya pula mengenai kakak Akid, Raja Zara yang tiba2 pulang ke malaysia dan mahu meminta cerai dr suaminya yg dikatakan sbgai mementingkan diri..ttp akid taw yg sebenarnya sikap kakaknya yg mementingkang diri yg membawa kepada idea ntuk bercerai itu..walaupan marah pada mulanya, ttp atas nasihat chinta, akid mminta maaf dan menunjukan sokongan kepada kakaknya.

sementara itu, di kampung, mak yong mendesak pakcik kamal ntuk menukar nama tanah yg diduduki mereka kepada chinta kerana tanah itu mmg miliknya. tanah milik kamal telah dijual sewaktu menghantar rodin belajar ke luar negara. namun sehingga kini rodin yg diharapnya mmg tidak berguna. seterusnya, rodin telah tiba2 pulang ke kampung, kamal mula menunjukkan kebencian terhadap rodin yg ternyata telah membuang mereka.

da abes takat ni..ngantok~ tdo ah..ha3

p/s: novel ni makin best..walaupn bnyak kutuk perangai perempuan..ha3

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...