kawan kawan

Friday, September 24, 2010

CHINTA by Norhayati Berahim - sinopsis chapter 61 -70

kisah disambung dgn perangai pakcik kamal yang makin berubah. dia makin syg kepda chinta. dia sudah mahu mengikut chinta ke kuala lumpur selepas bertahun diajak oleh chinta..sekarang bulan puasa telah bermula, kamal bersemangat untuk menyediakan juadah kegemaran chinta iaitu dodol dan kuih bangkit (ak rase mcm kenal je sorg yg suke kuih bangkit..he3).

dlm part ni ada gak cerita raja farah menyerang chinta di makmal kerana cemburu dgn keakraban chinta dan akid walaupn terang2an akid tidak menyukainya. tetapi hal ini dpt dihadapi oleh chinta dgn rasional dan berakhir dgn aman..

sementara itu, saiful, tiba2 mengajaknya berjumpa dan menyebut ntuk meninggalkan chinta..dia mengakui hatinya dimiliki org laen..iaitu..Akma. chinta menerima berita itu dgn sgt sedih dan plg kekampung.

dalam masa yg sama, Akma mula menunjukkan sikapnya yg sebenar.iaitu suka mengarah2 lelaki. dan mula mengungkit yg dia ialah bos kepada saiful.org yg membayarnya gaji..die juga dilihat menggunak saiful ntuk membuat suaminya cemburu (akma masih belum bercerai ketika ini). mak bapak saiful pula telah mula dpt menghidu masalah antara saiful dan chinta.

semua hal ini telah memberi tekanan kepada saiful..dia sdah mula rasa mnyesal atas perbuatan dia meninggalkn chinta..akhir sekali, dalam chapter 70, chinta memperlawa akid ntuk beraya dirumahnya..kerana akibat kebencian kpd maknya..dia beraya di luar negara setiap tahun..

sekian dulu~ mandi yokk!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...