kawan kawan

Wednesday, September 22, 2010

CHINTA - Norhayati Berahim (sinopsis chapter 11-20)

Plot bermula dengan Mak Yong, mak saudara Chinta menyerang Pak Cik Kamal kerana tidak memperdulikan lgsg kemahuan anaknya untuk melanjutkan pelajaran ke asrama. pergaduhan kecil tercetus dan berkhir dgn Kamal pulang kerumah

Apabila dirumah, kamal menuduh Chinta mengadu hal tersebut kepada mak yong. chinta disepak, dilempang serta ditarik rambut sehingga lembik. penderaan tersebut terhenti setelah Candy, kawan Chinta tiba2 datang ke rumah. Chinta diselamatkan dan kemudian dibawa pulang oleh makyong.

Mak yong mejaga Chinta dengan baik selama 2 bulan.dia juga berazam untuk menyara pelajaran Chinta.sepanjang 2 bulan, Mak cik molek, Mak chinta, selalu dtg ke rumah mak yong ntuk memujuk chinta supaya pulang. Plot berakhir dengan tanpa keputusan.

kemudian cerita disambung dengan Raja Akid yg kini telah di tahun akhir dalam postgraduate study di luar negara. dia tidak mahu pulang ke malaysia akibat dendam dengan ibunya. Akid juga memarahi rakan rumah sewanya, Fikri, yg sgt playboy dan selalu membawa balik perempuan ke rumah sewa mereka.

Akhir sekali, cerita disambung dengan Chinta yg telah tamat pelajaran dan mempunyai teman lelaki, Saiful. Chinta telah berjaya mendapat pekerjaan di sebuah kilang di PJ (ak rase kilang Raja Haidar) sebagai researcher mkanan. kemudian cerita berakhir dengan Chinta tertanya2 mengapa Saiful tidak melamarnya walaupun telah mempunyai kareer yg stabil..

tamat setakat ini..sambung len kali..he3

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...