kawan kawan

Wednesday, February 16, 2011

Cool Giler: Windows Live Writer

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia..euww~ geli aku nak skema2 ni..hahaha..ok..arini aku ade mende yang serius cool ntuk di share kan kepada sape2 yg sudi membaca blog aku ni..aku pn x abes explore ag software add-ons dari Windows ni.

okeh..windows live writer ialah sebuah software yang bagi aku merupakan satu kurniaan Bill Gates kepada semua penulis blog. menulis dalam live writer ni ibarat terus tulis dalam blog orang.

ok 1st sekali download kat sini http://bit.ly/hrgcRQ.. kat cni nnt akan ade button download. download button ni bukan untuk window live writer je..tp ade gak 2 3 tepek mende len sebab die dalam bentuk update. untuk windows pirate aku x sure bole ke x.sebab aku pakai ori..he3

seterusnye install je n installation ni akan makan masa sikit (Bergantung pada kelajuan internet korang) kalo kene berukband makan separuh jam gak la.

okeh. pastu aku nak cerita 5 mende best nape kene guna live writer

1)menulis atas blog trus

bagi aku ni satu feature yang penting..sebab kita akan taw jarak yang seswai sama ada terlalu panjang or terlalu pendek sebuah post kite..kita boleh gak bajet2 jarak antara perenggan

2)picture upload made easy

korang boleh directly upload gamba kat blog.bole wat watermark trus. bole tilt gamba (macam kosmo selalu wat tu)

tengok bawah ni

Untitled-1

okeh..dalam gamba kat atas aku ade wat 3 mende..aku letak watermark, aku tilt dan aku letak effect ala2 bayang2. kat bawah tu.

3) photo album on the go

kalau sebelum ni aku wat album kat blog ni aku guna facebook. lepas ni tak payah lagi da..dengan satu account windows live aku leh create album kat sky drive..

4) Boleh tulis blog walaupn x payah internet.

sebelum ni kalo tetibe aku xde internet..tp nak update blog, aku terpaksa la tulis pakai word..tp kalo tulis pakai word setakat tulisan bole la. gambar camne? hmm..dengan ni..aku boleh tulis siap2 pastu upload je trus. bile ade internet. click je publish terus siap untuk dibaca.

5) plugin yang best.

banyak plugin yang korang bole download kat cni http://bit.ly/hJwSyG ia sangat sesuai untuk korang yg masih kurang mahir untuk bermain dengan coding2..contoh macam aku.he3..xde la noob abes. bole la sikit..aku yakin masa depan nanti mesti akan ada orang develop lebih banyak plugin. contoh macam button like kat atas tu

p/s: ape2 pun kita masih memerlukan lagi style penulisan masing2 untuk menarik orang baca blog kita..hadoi..dan aku masih belum jumpa sentuhan emas itu..

2 comments:

  1. nasib aku kenal kan kat kau kan. kalau tak sampai ke sudah tak tahu yg bnda ni sememangnya ada dlm laptop kau.. hahaha

    Saya Seorang Pelancong (5): Kundasang War Memorial

    ReplyDelete
  2. lupe nak tulis..credit to wan fadhilah..he3..tq wan!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...