kawan kawan

Monday, February 28, 2011

Kisah Pak pandir, Leman dan air sirap

ok..da lame x merapu… ni ade citer best yang sekadar perkongsian je. tp still something yang bole buat aku tersenyum..ha3 (dan gelak) . kisah bermula begini…

pada satu petang ahad yang permai, burung2 pun berkicauan. tetibe phone aku digegarkan oleh satu msg. “purse saya hilang” aku pun… owh okeh.suruh la die pegi buat apa yang patut, repot polis ke, kol bank ke, pastu die kate.xpe KIV dulu. sebab da lekat notice. aku tanye die kata duit belanja sume ade. lesen pun ada fotostat. so xde la ape nak risau (at least dari apa yang dia kata). tapi dalam banyak2 khazanah dalam purse die. mende yang die paling risau ialah gambar ex die. aku pun x taw la nak komen ape. just OOOO je la. macam biasa aku buat.hahaha

sehari lepas tu purse tu pun dijumpai..Alhamdulillah… tutup cerita

pastu ade lak lagi sorang mamat ni. aku tanye. kenapa ada orang simpan gambar ex or bf/gf dalam wallet ek?

dia cakap, ala.saje nak wat pandang bila rindu2…lagi pun bila ada gambar orang rasa dekat sket kita dengan orang tu.

owh. nape x letak gambar mak bapak je?

la..da xde gambar mak bapak. gambar gf jadi la..ok la tu dari xde… kan3

aku pun dalam hati. ok la kot

OK! FINE!

aku buat2 terima jawapan ko

tapi belum habis, cuba bandingkan pulak dengan kisah ni. pada satu petang yang panas, Leman yang baru balik dari kuliah berkata pada Pandir yang ngah bz kat dapur

Leman: Pandir, tolong bancuhkan sirap jap..haus arr

Pandir: okeh. xde hal

(selepas beberapa minit)

Leman: wei! nak bunuh aku ke! masin gile sirap ko!

Pandir: ala..ape bole buat. gula da abes.

Leman: abes tu yang ko letak garam kenapa?

Pandir: SEBAB GULA DAH HABISLA!! TAK RETI BAHASA KE!!!???

so kesimpulannye, jangan la bagi jawapan xde kaitan langsung. ntah ape2.

p/s: aku x pernah wat letak gambar2 kat wallet ni. letak kat pungkoq (housemate ajar aku perkataan ni). pastu duduk atas gambar tu kan..he3..tp apa pun tu masing2 punya cara.

3 comments:

  1. pfft! aku stuju weyh ! ape jadah weh ltak gambar ex. haha. tp, aku rase exception kot untuk girls. kitorang ta ltak purse kat pungkoq neh ~ ltak dlm handbag ~ hahahah~

    ReplyDelete
  2. Aiyooo.. pae kes letak gmbr ex?
    Tak faham aku..
    Betul gak, lebih baik letak gmbr mak bapak kan?
    Aku letak gmbr aku jek..
    Bukan ape, senang in case nak guna gmbr passport on da spot kan..
    Skrg takde dah, tu lah kes 'in case' tadi..
    Sekali p interview, then isi borang dan kena letak gambo..
    Haaaaaa, nasib baik ade gambar dlm purse..


    Entry Terbaru: Ketahui Apa Yang Berlaku Di Tahun Kelahiran Anda

    ReplyDelete
  3. yg lagi parah letak ayat kursi dlm wallet. konon2 pendinding la.. huhu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...